اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط  /  سفر

گردشگری مجازی|بازدید رایگان از موزه ملی مکزیک با یک کلیک/از تماشای «سنگ خوشید» تا «ستون آبشار»

هزینه بازدید از موزه ملی انسان شناسی مکزیک بین 70 تا 100 پزو است اما شما می توانید با یک کلیک به صورت رایگان وارد موزه شده و از بخش های مختلف آن بازدید کنید.

گردشگری مجازی|بازدید رایگان از موزه ملی مکزیک با یک کلیک/از تماشای «سنگ خوشید» تا «ستون آبشار»

گروه تفریح و نشاط: اینکه این روزها باید در خانه بمانیم و سفر نرویم مانع این نمی‌شود که از جاذبه‌ها و بهترین موزه‌های جهان دیدن نکنیم.

شما به راحتی می‌توانید در خانه از طریق تورهای مجازی با کیفیت 360 درجه‌ای در این اماکن و موزه‌ها بدون پرداخت یک ریال هزینه، گردشگری مجازی را تجربه کنید.

بازدید رایگان از موزه ملی مکزیک با یک کلیک

یکی از مکان‌های دیدنی که سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند، موزه ملی انسان شناسی در مکزیکوسیتی  است، جایی که بزرگترین مجموعه جهان از هنر مکزیک باستان را در خود جای داده و نمایشگاه های قوم نگاری در مورد گروه های بومی مکزیک را در معرض نمایش قرار داده است.

هزینه بازدید از این موزه بین 70 تا 100 پزو است اما شما می توانید با یک کلیک در اینجا به صورت رایگان وارد موزه شده و از بخش های مختلف آن بازدید کنید.

از تماشای «سنگ خوشید» تا «ستون آبشار»

در ابتدای ورود به این موزه جذاب، شما با یک اثر چشم‌نواز به نام سنگ خورشید یا مجسمه «آزتک» مواجه می شوید، این سنگ که به نام‌ «سنگ پنج دوره» نیز معروف است، مربوط به اواخر دوره قوم آزتک می‌شود.

ابعاد این سنگ98 *358 سانتی‌متر است که در مدت کوتاهی پس از فتوحات اسپانیا، در میدان اصلی شهر در مکزیک به خاک سپرده شد و در 17 دسامبر1790 و در طول تعمیرات کلیسای جامع مکزیکو سیتی کشف شد. عده‌ای معتقدند که این مجسمه به خدای آتش تعلق داشته و قدمتی چند هزار ساله دارد.

سنگ خورشید که به «سنگ تقویم» هم شهرت دارد، از برجسته‌ترین آثار سنگ‌تراشی به حساب می‌آید و محققان معتقدند که قدمت حکاکی این سنگ به تاریخ 1502 تا 1512 می‌رسد البته عده ای هم قدمت سنگ و حکاکی آن را بیش از چیزی که اعلام شده است، می‌دانند.

با چرخش موس روی صفحه می توانید نمای کلی این موزه را ببینید و برای تماشای دقیق تر اشیاء و آثار موجود در این محوطه، می توانید روی علائمی که شما را راهنمایی می کند کلیک کنید. در معماری این موزه از ستون 11 متری که آبشاری از آن جاری است استفاده شده که به نوعی چرخه ابدی زندگی را به نمایش می‌گذارد.

بخش های مختلف موزه مکزیکوسیتی

موزه مردم‌شناسی مکزیک در مساحتی 7 هزار متری 23 نمایشگاه دائمی دارد، نمایشگاه‌های باستان‌شناسی این مجموعه در طبقه همکف و نمایشگاه‌های قوم‌نگاری آن در طبقه بالا واقع شده‌اند.

از سمت راست شروع کنید و مسیر خود را در جهت عقربه های ساعت ادانه دهید تا احساس کنید که چگونه فرهنگ ها در طول زمان تغییر کرده، در سمت چپ ورودی سالن هایی را می بیند که به دیگر مناطق فرهنگی مکزیک اختصاص داده شده است، اتاق های Oaxaca و مایا نیز بسیار چشمگیر هستند.

در این تور مجازی شما این امکان را دارید که روی هر یک از اشیاء و آثار تاریخی که تصویر آن در پایین صفحه آمده کلیک کرده و به صورت دقیق جزئیات آن را مشاهده کنید.

Piedra del So  که همان قلب موزه است، سران عظیم فرهنگ، مجسمه های تاریخی مختص خدایان آب، مقبره پاکال، مراسم تشییع جنازه مونت آلبون، استیل های Xochicalco از دیگر دیدنی های این موزه به شمار می روند.

میزبانی ایران از کهن‌ترین تمدن مکزیک 

شاید برایتان جالب باشد که بدانید موزه ملی ایران در سال 95 میزبان کهن‌ترین تمدن مکزیک شد و 26 «نگاره‌خط اقوام کهن مکزیک» مُعرف فرهنگ‌های آزتک، مایا، میکستکا و تولتکا برای نخستین‌بار در ایران و خاورمیانه، در موزه ملی ایران رونمایی شدند.

از آنجایی که سایت «tripadvisor» در سال 2018 این موزه را جزو برترین موزه‌ای جهان به مردم معرفی کرده، به شما پیشنهاد می کنیم تا تماشای آن را در روزهای قرنطینه از دست ندهید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول